Negadījumi notiek ik dienas visdažādākajās biznesa jomās. Ko darīt traumu un nelaimes gadījumos?

Negadījumi notiek ik dienas visdažādākajās biznesa jomās. Ko darīt traumu un nelaimes gadījumos?

Vai jums ir gadījusies situācija, kad pamanāt kādu, kuram nepieciešama palīdzība? Un vai esat pamanījuši, ka tomēr salīdzinoši maz cilvēku pievērš tam uzmanību un galu galā arī palīdz? Ir vasara, un vasarā pieaug negadījumu skaits, jo cilvēki šajā sezonā ir daudz aktīvāki.

Mūsu kolēģes Initas pieredzētā situācija mudināja mums radīt šo rakstu gandrīz gadu atpakaļ. Vēlamies padalīties ar, mūsuprāt, svarīgu un vērtīgu informāciju, kuru vajadzētu pārzināt ikvienam − kā rīkoties šādās situācijās, jo tas vairumā gadījumu var glābt citu cilvēku dzīvības. 

Situācija, ko piedzīvoja Inita. 

Inita, dodoties pusdienlaikā, pamanīja, ka pie degvielas uzpildes stacijas guļ vīrietis. Inita godīgi padalījās, ka šādās situācijās nedaudz baidās doties klāt, jo guļošais cilvēks var reaģēt dažādi. Taču viņa saprata, ka kaut kā jāpārliecinās, vai cilvēkam viss ir kārtībā, un jāpalīdz. Karstais laiks papildus mudināja palīdzēt cilvēkam. 

Tā kā Inita pati nejutās komfortabli uzrunāt guļošo vīrieti, viņa lūdza palīdzību garāmgājējiem. Viens ieteica, lai zvana uz 113, otrs centās noskaidrot, vai guļošajam vīrietim viss kārtībā. No guļošā atbildi nesaņemot, tika izsaukta neatliekamā medicīniskā palīdzība. Inita nolēma pagaidīt, līdz atbrauc izsauktā palīdzība; tas prasīja aptuveni 10 minūtes. Šajā laikā viņa novēroja to, ka cilvēki uz šo situāciju nereaģē, labākajā gadījumā − paskatās guļošā vīrieša virzienā un dodas tālāk. Garām pagāja aptuveni 15 cilvēki, no kuriem tikai viena sieviete pienāca klāt un vēlējās pārliecināties, vai ar guļošo vīrieti viss kārtībā. 

Šī situācija lika aizdomāties par to, kāpēc cilvēki nepalīdz, vai tas ir laika trūkuma dēļ, vai vienaldzības dēļ? Vai cilvēki zina, kā rīkoties nelaimes gadījumu situācijās?

Uzrunājām mūsu treneri Reini Upenieku, kurš ir arī sertificēts pirmās palīdzības pasniedzējs, un jautājām, kādēļ cilvēki nepalīdz? Reinis atbildēja: “Nereti garāmgājēji nodomā – gan jau kāds cits palīdzēs, ko tad es. Diemžēl šāda attieksme var būtiski aizkavēt palīdzības saņemšanu cietušajam. Drīzāk būtu vērts katram sevi pieradināt pie šādas izpratnes: redzu negadījumu vai cietušo, vai kādu, kam nepieciešama palīdzība, -> saucu palīgā, izsaucu palīdzību -> savu iespēju robežās palīdzu. Varam iedomāties kādu sev nozīmīgu cilvēku, kurš nonācis nelaimē. Vai mēs vēlētos, lai viņam palīdz? Tad līdzīgās situācijās nevajadzētu izvairīties; palīdzam apkārtējiem arī mēs paši!”

Lai arī pirmās palīdzības kursi nešķiet piederīgi biznesa apmācību klāstam, tomēr negadījumi notiek ik dienas visdažādākajās biznesa jomās. Mēs esam pārliecināti, ka inteliģenti, ilgtspējīgi un sociāli atbildīgi domājoši uzņēmēji un uzņēmumi izvēlas ieguldīt arī savu darbinieku pirmās palīdzības zināšanu un prasmju pilnveidē. Ja arī jūs tādi esat, sazinieties ar mums par iespējamo piedāvājumu augstas kvalitātes dinamiskam un praktiskam pirmās palīdzības kursam!

Vēršam uzmanību:

  • veselību vai dzīvību apdraudošās situācijās zvaniet Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam pa tālruni 113
  • savos viedtālruņos lejuplādējiet lietotni eVeselībasPunkts / eHealthPoint. Izmantojiet šo lietotni, lai izsauktu palīdzību vietās, kur nav precīzas adreses (uz ceļa, mežā, nepazīstamā vietā)
  • uzziniet vai atkārtojiet, ko darīt traumu un nelaimes gadījumos.

Baudiet vasaru, bet piedomājiet par drošību! Esiet uzmanīgi, izpalīdzīgi un neaizmirstiet par cilvēcību!