
2025. g. 5. marts
Emocionālā inteliģence (EI) ir viena no svarīgākajām kompetencēm, kas atšķir izcilus vadītājus no viduvējiem. Spēja izprast un pārvaldīt savas un citu emocijas tieši ietekmē komandas sniegumu, motivāciju un organizācijas kultūru. Zemāk aplūkosim 15 galvenās pazīmes, kas raksturīgas emocionāli inteliģentiem vadītājiem.
1. Pašapziņa
Viņi apzinās savas stiprās un vājās puses, kas palīdz pieņemt gudrus lēmumus un saglabāt emocionālo līdzsvaru.
2. Spēja kontrolēt emocijas
Viņi neļauj emocijām ietekmēt savu rīcību impulsīvi, bet gan saglabā mieru pat izaicinošās situācijās.
3. Augsta stresa noturība
Viņi spēj saglabāt skaidru prātu un konstruktīvu pieeju pat lielas slodzes apstākļos.
Apmeklē kursu "Emocionālā noturība darbā" un apgūsti stresa pārvaldības un uzlabot gan darba efektivitāti, gan personisko emocionālo veselību.
4. Empātija
Viņi saprot un izjūt citu emocijas, kas palīdz veidot uzticību un pozitīvu darba vidi.
5. Aktīva klausīšanās
Viņi pievērš uzmanību tam, ko saka citi, un spēj uzdot precizējošus jautājumus, lai labāk izprastu situāciju.
6. Spēja pieņemt kritiku
Viņi uzskata atgriezenisko saiti par izaugsmes iespēju, nevis personisku uzbrukumu.
7. Pašmotivācija
Viņus vada iekšējie mērķi un vēlme pastāvīgi pilnveidoties, nevis tikai ārējie stimuli.
8. Spēja motivēt citus
Viņi iedvesmo savu komandu, radot pozitīvu un uz attīstību vērstu darba vidi.
Apmeklē kursu "Efektīva vadītāja ABC" un apgūsti prasmes komandas vadīšanā.
9. Prasme efektīvi komunicēt
Viņi izsaka savas domas skaidri, atklāti un cieņpilni, kas palīdz izvairīties no neskaidrībām un konfliktiem.
10. Konfliktu risināšanas prasmes
Viņi spēj mierīgi un racionāli risināt nesaskaņas, meklējot labākos risinājumus visām iesaistītajām pusēm.
11. Spēja pielāgoties
Viņi elastīgi reaģē uz pārmaiņām un palīdz arī komandai tām pielāgoties.
12. Augsts emocionālais intelekts stresa situācijās
Viņi saglabā pozitīvu attieksmi un spēj vadīt citus arī sarežģītos laikos.
13. Lēmumu pieņemšana, balstoties uz cilvēku faktoru
Viņi ņem vērā ne tikai datus un stratēģiskos aspektus, bet arī cilvēku emocijas un attieksmi.
14. Uzticības veidošana
Viņi veido atvērtu un atbalstošu darba vidi, kurā darbinieki jūtas droši paust savas domas un iniciatīvas.
15. Ilgtermiņa domāšana
Viņi ne tikai fokusējas uz tūlītējiem rezultātiem, bet arī rūpējas par komandas ilgtermiņa attīstību un labklājību.
Vadītājs ar augstu emocionālo inteliģenci var būt ne tikai izcils līderis, bet arī spēcīgs iedvesmotājs, kas veido veselīgu un produktīvu darba vidi.

Kā attīstīt emocionālās inteliģences prasmes?
Uzturi dienasgrāmatu
Dienas beigās pārdomā, kā noritēja tavas tikšanās, projekti un sadarbība – vai pieredze bija pozitīva vai negatīva. Pierakstot savas domas, tu vari atklāt atkārtotus uzvedības un reakciju modeļus, kā arī labāk izprast sevi un savu rīcību.
360 grādu novērtējums
Veicot 360 grādu novērtējumu, tu vari lūgt atsauksmes no sava vadītāja, kolēģiem un līdzvērtīgiem darbiniekiem, kā arī veikt pašnovērtējumu. Šis process sniedz vērtīgu ieskatu par to, kā citi uztver tavas stiprās un vājās puses, un palīdz atklāt “aklās zonas”, ko tu pats vari nebūt pamanījis. TRIVIUMS piedāvā mentora vadībā veikt 360 grādu vadītāju kompetenču novērtēšanu. Aptaujas rezultātā tiek iegūta strukturēta, daudzpusīga atgriezeniskā saite no dažādām perspektīvām, kas palīdz veidot objektīvu izpratni par vadītāja vai vadības komandas stiprajām un attīstāmajām pusēm.
Apmeklē kursus vai apmācības
Tiešsaistes kursi sniedz tev iespēju elastīgi iekļaut mācības savā grafikā. TRIVIUMS piedāvā emocionālās inteliģneces kursu uzņēmumiem. Trenere, Jolanta Armande, starptautiski atzīta vadības konsultante, apmācību laikā dos praksē pielietojamu paņēmienus, kas veicinātu spēju atpazīt un regulēt savas un arī apkārtējo emocijas, veidot labas savstarpējās attiecības gan privātajā, gan profesionālajā dzīvē.