Pamati Dizaina domāšanā
Ilgums
4 - 6 stundas
Treneris
Jekaterina Zālīte
Par treneri
Jekaterina Zālīte
Trenere, mentore un klientu “advokāts" ar vairāk nekā 15 gadu pieredzi.
Pamati Dizaina domāšanā
Dizaina domāšana ir ieguvusi milzīgu popularitāti pasaules veiksmīgāko uzņēmumu vidū. Google, Apple, Siemens, Lufthansa, General Eletric ir tikai daži no uzņēmumiem, kuri šo pieeju izmanto gan jaunu produktu un pakalpojumu izstrādei, gan iekšējo procesu uzlabošanai.
Šodien lietotāju prasības ir augstākas nekā jebkad agrāk, jo katru dienu tiek radīti jauni risinājumi, kuru centrā ir lietotāju vajadzības, ne tikai zīmols vai juridiskas prasības. Tomēr daudzi risinājumi joprojām balstās uz pieņēmumiem, iepriekšējo pieredzi vai teorētiskiem datiem. Vai jums šķiet pazīstami tādi vārdi kā “mēs vienmēr esam tā darījuši”? Lai pievienotu produktam vērtību un stiprinātu konkurētspēju, katrā posmā ir būtiski ņemt vērā lietotāju vajadzības. Tas ir dizaina domāšanas pamats – radīt risinājumus, kas patiesi uzlabo lietotāju pieredzi.
Kas ir Dizaina domāšana?
Dizaina domāšana ir uz lietotāju centrēts, radošs problēmu risināšanas process, kura pamatā ir dziļa lietotāja izpratne un sistemātiska inovāciju attīstīšana. Šī metode sniedz iespēju radīt pārdomātus un atbilstošus risinājumus, kas pielāgoti reālam lietotājam, ne tikai teorētiskam modelim. Dizaina domāšana ietver lietotāju izpēti, ideju ģenerēšanu, prototipu izstrādi un testēšanu, lai radītu patiesi noderīgu rezultātu.
Mērķis
Sniegt ieskatu dizaina domāšanā caur nelielu dizaina projektu, kura laikā tiks izstrādāti jauni produktu un pakalpojumu risinājumi.
Ieguvumi
Priekšstatu par dizaina domāšanas metodoloģiju, tās posmiem un instrumentiem.
Prasmes jaunu produktu un pakalpojumu radīšanā, kā arī esošo uzlabošanā.
Iedvesmu un rīkus lietotāju vajadzību dziļākai izpētei un inovāciju radīšanai.
Darba metode
Mācības tiek veidotas kā "Learning by doing," un norisināsies nelielās starpdisciplinārās komandās, lai dalībnieki iegūtu reālu pieredzi visos dizaina domāšanas posmos. Pirms kursa dalībnieki tiek aicināti sagatavot konkrētu problēmu vai izaicinājumu, ko risinās kursa laikā.
Mērķauditorija
Šis kurss ir piemērots uzņēmējiem un darbiniekiem, kas iesaistīti produktu un pakalpojumu izstrādē vai inovāciju veidošanā, kā arī ikvienam, kurš vēlas apgūt dizaina domāšanas pamatus un uzlabot sava uzņēmuma spēju pielāgoties un radīt klientiem vērtīgus risinājumus.
Programma
1. Ievads dizaina domāšanā
2. Iejušanās
Lietotāja profila noteikšana un izpetes veikšana.
3. Definēšana
Problēmas formulēšana un izaicinājuma skaidrošana.
4. Idejošana
Ideju radīšana – kā ģenerēt vairāk nekā 100 idejas.
5. Prototipēšana
Prototipa izveide un prezentēšana
6. Testēšana
Atgriezeniskās saites iegūšana un prototipa uzlabošana.