Emocionālā inteliģence
Ilgums
6 - 12 stundas
Treneris
Skaidrīte Bulmeistere-Ikauniece
Skaidrīte Bulmeistere-Ikauniece
Profesionāla klientu servisa, komunikācijas un treneru (Train the Trainer) prasmju trenere.
Emocionālā inteliģence
Emocionālā inteliģence jeb emocionālais intelekts (EI) ir aktuāla tēma gan mūsdienu akadēmiskajā, gan organizāciju vidē.
Emocijas caurauž mūsu personību un ikdienas saskarsmi ar apkārtējiem. Spēja tās regulēt un vadīt ir viena no būtiskākajām kompetencēm, kas ļauj labi strādāt, veiksmīgi sadarboties ar citiem un palīdz saglabāt labu veselību.
Šajā kursā kopīgi pētīsim, ko mums vēsta mūsu emocijas, un apgūsim praktiskus paņēmienus emociju vadīšanai īstermiņā un ilgtermiņā.
Mērķis
Emocionālās labbūtības, komunikācijas un konfliktsituāciju risināšanas uzlabošana gan personīgajā, gan profesionālajā dzīvē.
Ieguvumi
zināšanas par emocionālās inteliģences pamatprincipiem;
izpratne par emociju nozīmi, to vadīšanu;
labāka komunikācijas un konfliktu risināšanas prasme;
savu resursu apzināšana un attīstīšana.
Darba metode
Interaktīva, elastīga darba forma: diskusija, lomu spēle, situāciju analizēšana, lai iegūtās zināšanas pielietotu praktiskās dzīves situācijās.
Mērķauditorija
Jebkurš cilvēks, kurš vēlas labāk izprast un vadīt savas emocijas.
Programma
EI elementi
Dalībnieki dalās ar savām zināšanām un izpratni par EI.
No kādiem elementiem sastāv EI? (piedāvāju 2 teorijas, kas skaidri ilustrē EI saturu).
Personīgā un sociālā kompetence.
Kāda ir EI elementu savstarpējā saikne un attīstīšanas nozīme?
Piemēri no dzīves par situācijām, kad EI elementi netiek attīstīti vienmērīgi, kas neveicina EI.
Sevis apzināšanās (pašapzināšanās)
Pamatelements, kas ir pamats EI attīstīšanas iespējai. Tas tiešākajā veidā ietekmē mūsu domas, uzvedību un lēmumus.
Kas mums par sevi ir jāzina, lai attīstītu pašapzināšanos?
Savas vērtības, stiprās un vājās puses, vajadzības, vēlmes, pārliecības, mūsu fizioloģija un, protams, emocijas.
Bailes – emocija, kas ietekmē mūsu uzvedību visdažādākajās situācijās.
Praktiskas aktivitātes pašapzināšanās uzlabošanai.
Rīki savu emociju atpazīšanai, definēšanai un izprašanai.
Sevis vadīšana (pašregulācija)
Kādas reakcijas notiek mūsu smadzenēs stresa situācijās – 4F teorija.
Emociju vadīšanas tehnikas, izpratne par stresu un tā ietekmi mūsu dzīvē.
Teorija par “domāšanas slazdiem”, kuros katrs no mums neapzināti mēdz iestigt.
3 stratēģijas, kā šos slazdus pārvarēt, lai vairotu savu labbūtību un produktivitāti.
Katrai teorijai paredzēta praktiska aktivitāte.
Empātija
Empātija kā plaša un fundamentāla kompetence efektīvai socializēšanās spējai. No kādām prasmēm tā sastāv?
Citu emocionālā stāvokļa izpratne un izmantošana efektīvākai komunikācijai un attiecību veidošanai.
Situāciju analizēšana.
Sociālās prasmes
Pārliecināts komunikācijas stils (assertive) – efektīvākais veids savu vajadzību, viedokļu paušanai - pretēji agresīvam, pasīvam vai pasīvi agresīvam.
Aktīva klausīšanās – pamatprasme savstarpējas uzticēšanās un cieņas demonstrēšanai.
Cieņas komunicēšana jebkurā situācijā, arī sarežģītās.
Konfliktu risināšanas tehnikas.
Lomu spēles, situāciju analizēšana prasmju stiprināšanai un pielietošanai.