Virtuālo komandu vadīšana

Līdz ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību, arvien vairāk attiecību – gan personīgo, gan lietišķo – tiek veidotas virtuālajā vidē. Šajā vidē veidojas arī attiecības starp vadītāju un viņa darbiniekiem/komandu, īpaši tajos uzņēmumos, kuru filiāles/nodaļas atrodas dažādās pilsētās, pat valstīs. No vienas puses tas ir ļoti ērti – varam paspēt vairāk, netērējot laiku ceļā, varam aptvert un nodot informāciju lielākam cilvēku skaitam vienlaicīgi. Taču - šādai komunikācijai ir arī ļoti daudz risku un izaicinājumu. Vai un kā varam vadīt darbiniekus attālināti tikpat efektīvi kā esot klātienē?

Šajā praktiskajā treniņā – par to, kādi ir attālinātās darbinieku vadīšanas izaicinājumi un kā tos pārvarēt: kā skaidri un konsekventi komunicēt uzņēmuma mērķus, procesus un norises, dot precīzu darba uzdevumu un kontrolēt tā izpildi, sniegt atbalstu ikdienā un veicināt darbinieku sadarbību, motivēt un sniegt atgriezenisko saiti arī tad, ja netiekamies ar darbinieku klātienē.

Mērķauditorija: Vadītāji, kuru ikdienas komunikācija ar darbiniekiem notiek attālināti. 

Kursa mērķis: Sniegt dalībniekiem praktiskas idejas un paņēmienus, kā efektīvi vadīt darbiniekus ikdienā, ja nav iespējama tikšanās.

Kursa ilgums: 1 diena, 6 stundas

Darba forma: Interaktīva, praktiska darba forma - kursā ir daudz diskusiju, grupu darbi, situāciju analīze (case studies).

Programma:

1. Vadīšana no attāluma. Ar ko tā atšķiras no vadīšanas klātienē? Īpašie izaicinājumi teorijā un praksē

2. Virtuālo komandu veidi un vajadzības, to vadīšanas īpatnības.

3. Kas vadītājam jānodrošina virtuālajai komandai. Rīki šo vajadzību nodrošināšanai.

4. Praktiskas idejas izaicinājumu pārvarēšanai:

  • Kā pārvarēt komandas izolāciju – komandas veidošana un saliedēšana no distances;
  • Kā veidot uzticēšanos un skaidrību;
  • Kontrole no attāluma;
  • Kā palīdzēt komandai un indivīdiem sasniegt mērķus: kompetenču attīstības, atgriezeniskās saites sniegšanas un panākumu svinēšanas īpatnības.

5. Vadīšana un attāluma un tehnoloģijas:

  • Telefona sarunas un telekonferences, praktiski „knifi” izmantošanas knifiņi.
  • Videokonferences
  • Un citi rīki, kurus var izmantot.

Realizējot korporatīvi, programmu var pieskaņot uzņēmuma specifikai un vajadzībām.

Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. “cookies”).
Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat privātuma politikai.

Piekrītu