Kā palīdzēt sev un darbiniekiem spriedzes apstākļos. Izdegšanas profilakse
Mērķis
- Iepazīt un atjaunot savus iekšējos resursus, pārvarēt rutīnu un izdegšanu
- Prast atpazīt izdegšanas signālus savos darbiniekos un parūpēties par viņiem
Ilgums: 4 stundas
Darba metodes: teorētisks ieskats izpratnes veidošanai, diskusijas, praktiski uzdevumi, situāciju analizēšana
Mērķauditorija: vidējā līmeņa vadītāji
Dalībnieku aktīva iesaiste ir priekšnoteikums veiksmīgai mācību norisei!
Programma:
1. Izdegšana – jēdziens un būtība:
- izdegšanas simptomi – fiziskie, emocionālie un kognitīvie;
- izdegšanas attīstības stadijas;
- kā atpazīt izdegšanu sev un citiem?
2. Darba vides un vadītāja rīcības nozīme darbinieku izdegšanā. Kas darba apstākļos veicina izdegšanu?
3. Darbs mājas apstākļos un pandēmijas ietekme – papildus riski.
4. Izdegšanas profilakse – sākumā darbs ar sevi un tikai pēc tam ar citiem. Vadītāja piemērs.
5. Saruna ar izdegušu kolēģi – kā atbalstīt darbinieku, nenodarot sev pāri?
6. Personīgas prasmes:
- dzīves balansa uzturēšana;
- rūpes par savu veselību;
- savas vērtības un motivācijas apzināšanas;
- pozitīvas domāšanas praktizēšana;
- spēja mierīgi pieņemt kritiku;
- spēja pasargāt savas robežas un pateikt NĒ;
- pašiejūtība;
- sociāla atbalsta meklēšana.
7. Vadītāja prasmes, lai palīdzētu darbiniekiem:
- pašvērtējuma atjaunošana;
- pozitīva atgriezeniskā saite;
- emocionālais atbalsts;
- veiksmes stāsti;
- pozitīva psiholoģiskā klimata izveidošana;
- organizācijas attīstības komunicēšana;
- profesionālas palīdzības nodrošināšana;
- amatu pieskaņošana;
- darba apstākļu pārskatīšana.
Realizējot korporatīvi, programmu var pieskaņot uzņēmuma specifikai un vajadzībām.
Radušies jautājumi? Aizpildiet pieteikumu un mēs ar Jums sazināsimies!