Kā palīdzēt sev un darbiniekiem spriedzes apstākļos. Izdegšanas profilakse

Mērķis

  • Iepazīt un atjaunot savus iekšējos resursus, pārvarēt rutīnu un izdegšanu
  • Prast atpazīt izdegšanas signālus savos darbiniekos un parūpēties par viņiem

Ilgums:  4 stundas

Darba metodes: teorētisks ieskats izpratnes veidošanai, diskusijas, praktiski uzdevumi, situāciju analizēšana

Mērķauditorija: vidējā līmeņa vadītāji

Dalībnieku aktīva iesaiste ir priekšnoteikums veiksmīgai mācību norisei!

Programma:

1. Izdegšana – jēdziens un būtība:

  • izdegšanas simptomi – fiziskie, emocionālie un kognitīvie;
  • izdegšanas attīstības stadijas;
  • kā atpazīt izdegšanu sev un citiem?

2. Darba vides un vadītāja rīcības nozīme darbinieku izdegšanā. Kas darba apstākļos veicina izdegšanu?

3. Darbs mājas apstākļos un pandēmijas ietekme – papildus riski.

4. Izdegšanas profilakse – sākumā darbs ar sevi un tikai pēc tam ar citiem. Vadītāja piemērs.

5. Saruna ar izdegušu kolēģi – kā atbalstīt darbinieku, nenodarot sev pāri?

6. Personīgas prasmes:

  • dzīves balansa uzturēšana;
  • rūpes par savu veselību;
  • savas vērtības un motivācijas apzināšanas;
  • pozitīvas domāšanas praktizēšana;
  • spēja mierīgi pieņemt kritiku;
  • spēja pasargāt savas robežas un pateikt NĒ;
  • pašiejūtība;
  • sociāla atbalsta meklēšana.

7. Vadītāja prasmes, lai palīdzētu darbiniekiem:

  • pašvērtējuma atjaunošana;
  • pozitīva atgriezeniskā saite;
  • emocionālais atbalsts;
  • veiksmes stāsti;
  • pozitīva psiholoģiskā klimata izveidošana;
  • organizācijas attīstības komunicēšana;

  • profesionālas palīdzības nodrošināšana;
  • amatu pieskaņošana;
  • darba apstākļu pārskatīšana.

Realizējot korporatīvi, programmu var pieskaņot uzņēmuma specifikai un vajadzībām.